Ziyaretçi Kuralları
22 Mart 2020

         ZİYARETÇİ KURALLARI

  • Ziyaretçilerin yanlarında getirmiş oldukları her türlü eşya gerek görülmesi durumunda hasta ve çalışan güvenliği gerekçesiyle aranabilir, uygun görülmeyen eşyaların servislere çıkarılmasına izin verilmeyecektir.
  • Hasta ziyareti esaslarına uyulması kontrölü; servis çalışanları, sağlık tesisi güvenkik görevlisi ve nöbetçi memur kontrolündedir.
  • Sağlık tesisimizde enfeksiyon riski ve çocukların olumsuz olarak etkilenmemesi için 12 yaşın altındaki çocukların hasta ziyaretinde bulunmamaları gerekmektedir.
  • Bir hasta için aynı anda ikiden fazla ziyaretçi alınmamakta olup, hasta ziyaretleri 15 dakikadan fazla olmamalıdır.
  • Ziyaretçiler yaka kartlarını mutlaka takmalıdır.
  • Hasta başında herhangi birşey yenilip içilmemeli, aynı odada kalan diğer hastalara da herhangi bir gıda verilmemeli, servise yiyecek getirilmemelidir. 
  • Enfeksiyon kapma riskine karşı ziyaretçilerin hastaya ait eşyaları kullanmaması, hasta yataklarına oturmaması gerekmektedir.
  • Hasta odalarında bulunan tuvalet, duş, havlu, bardak gibi hastaya ait alanların, eşyaların kullanılmaması gerekmektedir.
  • Hasta ziyaretçilerinin tuvalet ve lavabo ihtiyacını gidermek için , servislerde bulunan genel kullanıma açık tuvalet ve lavaboları kullanması gerekmektedir.
  • Ziyaret öncesi ve sonrası eller yıkanmalıdır.
  • Hastalarımızın tedavi ve muayene işlemleri sırasında ziyaretçilerin odadan çıkarak hasta mahremiyetine özen göstermesi beklenmektedir.
  • Hastalarımızın ziyareti tıbbi nedenlerle hekimi tarafından yasaklandıysa ziyaret konusunda ısrar edilmemesi gerekmektedir.
  • Hastalarımızı enfeksiyondan korumak amacıyla hasta odalarına topraklı çiçek kabul edilmemektedir.
  • Ziyaretçilerimizin sağlık tesisi kapalı içerisinde sigara içmesi kesinlikle yasaktır.
  • Hasta ziyareti esnasında gürültü yapılmamalı ve yüksek sesle konuşulmamalıdır.
  • Hastalara ait tıbbi cihazlara dokunulmamalıdır.
  • Nezle ve soğuk algınlığı gibi bulaşıcı hastalıkların varlığında hasta ziyareti açısından sakınca olmaktadır.
  • Hasta ve hasta yakınlarına daha iyi hizmet verilebilmesi için sağlık tesisi ile ilgili görüş ve önerilerinizi "Dilek-Şikayet" kutularına bırakabilirsiniz.
  • Ziyaret saati sonunda, görevlilerin uyarıların beklenmeksizin hasta odaları terk edilmelidir.